Art, sostenibilitat, valors…
sOH!m terra
[Educació Primària]
Una experiència educativa immersiva, molt corpòria i vivencial gràcies a la utilització de diversos llenguatges artístics.
Acompanyats de música i la immersió en les projeccions, amb dinàmiques corporals de dansa i moviments psicomotrius, experimentarem que som cos i que som natura, tot deixant-ne rastre plàstic en un gran mural col·laboratiu. Ho farem amb la relació amb els quatre elements de la simbologia clàssica: terra, aigua, aire i foc.
Centres educatius, l’activitat a la Cúpula és gratuïta així com també l’entrada al monument. Aprofiteu aquesta oportunitat per descobrir la nova proposta d’Escaladei: ELS ULLS DE LA HISTÒRIA!
Els centres educatius del Priorat també teniu gratuït el transport gràcies al Consell Comarcal del Priorat.
Partim de la base que, en l’actual context d’emergència climàtica, volem contribuir a la sostenibilitat de la vida, de la vida al planeta tal i com la coneixem, amb tota la seva biodiversitat. Per assolir-ho cal que primer els infants apreciïn i es meravellin per aquesta biodiversitat i riquesa que ofereix la natura.
La proposta vol contribuir a generar la percepció necessària de que els humans també som natura, no som criatures a part, deslligades, ni superiors. Ens experimentarem com a part de la natura. Aquesta consciència està en la base del treball que cal fer amb els més petits. Com diu Daniel Wahl:
“Aquesta idea que la vida és alguna cosa d’individus i espècies separades és errònia; la vida és un procés planetari que crea condicions adequades per a la vida. La manera de re-entrar en aquest procés conscientment és la base que s’ha d’ensenyar als nens i les nenes des de l’escola bressol.”
Més que conceptual, realitzarem una activitat molt corpòria i vivencial gràcies a la utilització de diversos llenguatges artístics. Acompanyats de música i d’imatges, els infants experimentaran que son cos, i que son natura. Ho farem amb la relació amb els quatre elements de la simbologia clàssica: TERRA, AIGUA, AIRE I FOC.
Una experiència sensorial amb materials diversos, imatges i música desenvoluparan un conjunt de dinàmiques corporals de dansa i moviments psicomotrius que aniran deixant rastres plàstics en un gran mural. El propi cos amb els seus moviments estimulats amb les dinàmiques anirà creant una obra artística que reflectirà aquest SER en plural que som tots i totes. La individualitat connectada amb la comunitat ecosistèmica. Un entorn del qual hem de tenir cura entre tots plegats i que esdevindrà una proposta d’acció post-activitat.
- Progressar en el coneixement, el domini i la coordinació del cos, tot adonant-se de les seves possibilitats.
- Explorar les connexions entre els moviments psicomotrius i l’expressivitat del gest.
- Expressar emocions amb llenguatge corporal i artístic.
- Experimentar corpòriament que som natura a través dels elements: terra, aigua, aire i foc.
- Reflexionar sobre la vinculació de la nostra vida amb la natura.
Competències d’educació per la sostenibilitat (EDS)
- Competència de pensament sistèmic
- Competència de col·laboració
- Competència d’autoconsciència
RESERVES CENTRES EDUCATIUS I GRUPS CONCERTATS
ITINERÀNCIES
OH ESCALADEI! [Maig-juny 2025]
DURADA
1h30 aproximadament. Dates i hores a convenir.
NIVELL
Educació Infantil i Educació Primària
PREU
Gratuït (places limitades!).
Centres educatius del Priorat, transport gratuït gràcies al Consell Comarcal del Priorat.
AMB EL SUPORT DE

QUÈ EN DIUEN D’AQUESTA PROPOSTA?
La Comarcal, de Canal Reus TV ha vingut a descobrir el PROJECTE OH! i n’ha fet aquest reportatge:
LAVANGUARDIA també es fa ressò del projecte. Podeu llegir l’article aquí.
Aprofitant el Dia Internacional del Medi Ambient, Onda Cero Catalunya va entrevistar-nos, podeu escoltar el reportatge radiofònic aquí.
Catalunya Ràdio i els Informatius del 324 també han informat sobre la itinerància de la cúpula al Priorat.
L’Agència Catalana de Notícies (ACN), el Diari de Tarragona, el Diari Més, Reus Digital, també n’han parlat.
Així mateix, Descobrir.cat ha fet aquest reportatge, del qual també se n’ha fet eco el portal sostenible.cat.
LA COMBINACIÓ PERFECTA!
Us recomanem combinar aquestes experiències amb les propostes educatives del Museu del Port de Tarragona, que queda a tocar del Refugi 1 del Moll de Costa.
COMPARTEIX!
TAMBÉ ET PODEN INTERESSAR LES ACTIVITATS PER A…